Jau vairākus gadus mārketinga speciālisti runā par mobilā mārketinga pieaugumu un mobilo tālruņu izmantošanu. Īpaši populāri bija runāt par vairāku ierīču metriku. Vienkārši izsakoties, pēdējais jēdziens nozīmē, ka lietotājs noklikšķina uz reklāmas un darba laikā pusdienu pārtraukumā, izmantojot mobilo tālruni, sērfoja jūsu vietnē. Pēc darba sabiedriskajā transportā viņš planšetdatorā pārlūkoja jūsu vietni, un nākamajā dienā, atceroties jūs, viņš veica pasūtījumu, izmantojot galddatoru. Parasti ir ieslēgts Google Analytics – reklāmguvumu metrika “pēc klikšķa”. Tas nozīmē, ka Google Analytics reģistrē pārdošanas apjomus tikai no pēdējā avota, kas ienācis. Saskaņā ar mūsu piemēru pārdošana tiktu attiecināta uz galddatoru. Mēs varētu domāt, ka mobilā reklamēšana nebija efektīva, jo pārdošana tika piešķirta datora apmeklējumam (sesijai). Bet pagaidi! Vai pamanījāt, ka lietotājs vispirms noklikšķināja uz mobilā tālruņa reklāmas? Un tikai nākamajā dienā, kurš veica pasūtījumu? Šādu nobīdi varēja reģistrēt kā tiešu, organisku, kaut arī patieso vērtību radīja apmaksāta reklāma.
No aprakstītās situācijas mēs varam redzēt, ka pēdējos gados patērētāju paradumi un iepirkšanās ceļi mainās biežāk. Šī tendence ir tikai acīmredzama. Un, lai labāk izmērītu IA, mēs varam izmērīt palīgkonversijas un aplūkot dažādus attiecinājuma modeļus.
Patērētāja iepirkšanās ceļš kļūst daudzveidīgs un sarežģīts. Tomēr 2019. gadā, lai attīstītu biznesu, mums ir jāpiemēro sarežģīts mārketings. Tātad, kā sasniegt ļoti efektīvus mārketinga rezultātus?

1. Izvēlieties mārketinga kanālus atbilstoši mērķiem un iespējām.

Mazais bizness parasti var atļauties tikai 1–2 mārketinga kanālus. Lielākoties tas ir FaceBook vai Google reklamēšanas pakalpojumi. Vidējs vai liels bizness var atļaut izmantot visus efektīvos kanālus. Pēdējos gadījumos mēs aprakstam šo sarežģīto mārketinga stratēģiju.

2. KPI un aicinājums uz darbību.

KPI (Key Performance Indicator) ir atslēga, lai novērtētu reklāmas panākumus. Piem. iepirkšanās pa e-pastu. Tomēr iekļaujiet vairāk metrikas, dodot mums plašākas atkārtota mārketinga auditorijas un daudzveidīgāku lietotāju ceļu.
Šajā posmā mums jāpieraksta, kā lietotāji ar jums sazinās + kādus papildu rīkus mēs varam izmantot, lai veicinātu reklāmguvumus. Pieņemsim, ka parasts lietotāja ceļš ir tikai iepirkšanās caur e-veikalu. Bet mums ir jādod lietotājam vairāk iespēju veikt reklāmguvumus – tērzēšanas kaste, konsultācija pa tālruni, Skype, Messenger vai vairāk.

3. Uzzīmējiet iespējamos lietotāja scenārijus un ceļus.

Ja mēs esam vairāk fiziski amatieri, nevis “datoristi”, mēs neizmantojam spec. programmas, un mēs varam paņemt baltu papīra lapu un uzzīmēt diagrammu – kā lietotāji var nokļūt, noklikšķinot uz reklāmas, līdz pirkumam.
Galvenokārt tas būs:
Noklikšķiniet uz FaceBook reklāmām > Dodoties uz vietni, lasiet informāciju> Iegādājieties.

4. Apkopojiet informāciju, kas pircējam ir vissvarīgākā.

Šis punkts dažreiz tiek nokavēts, veidojot mārketinga stratēģiju , taču tā ir viena no vissvarīgākajām veiksmīga mārketinga plāna sastāvdaļām.
Mums jāizveido prioritāšu tabula, kas ir vissvarīgākā patērētājam. Šoreiz ņemsim reālu piemēru – luksusa nekustamo īpašumu pircējus.
Klientu prioritātes, pērkot NT:
4.1. Zīmola uzticamība (tas nenozīmē jauku logotipu un mājas lapas noformējumu, bieži vien luksusa nekustamo īpašumu pircēji izvēlas vēl dārgākus nekustamos īpašumus, taču zinot, ka konkrētais nekustamā īpašuma celtnieks ir uzticams).
4.2. Objekta ekskluzivitāte, vajadzību saskaņošana (atkarībā no tā, kādam mērķim viņš pērk nekustamo īpašumu, uz mūžu, īrē utt., Tam jāatbilst mājokļa fiziskajām prasībām – kvalitatīva mājokļa ierīkošana, plānojums, arhitektūra …) .
4.3. Ģeogrāfiskā atrašanās vieta.
4.4. Cena.
4.5. Aptuvenā mājokļa vērtība pēc X gada.
4.6. …
4.7. …

5. Izveidojiet visus iespējamos klasiskā atkārtotā mārketinga sarakstus.

Izmantosim vairāk reklāmguvumu paņēmienu, mudināsim lietotāju iesaistīties / sazināties dažādos veidos (e-pasta platformas, telefona zvani un uzraudzība, izmantojot IP telefoniju, aizpildot ar vaicājuma veidlapu …).
Kļūsim par īstu patērētāju izsekošanas fanu (protams, nepārkāpjot GDPR). Mēs apkopojam dažādus atkārtota mārketinga sarakstus no visiem iespējamiem kanāliem:
Lietotāji, kas apmeklēja vietni.
Lietotāji, kuri apmeklēja vietni, bet neizdevās konvertēt.
Lietotāji, kas apmeklēja vietni un pabeidza reklāmguvumu.
Lietotāji, kas apmeklēja vietni, veica reklāmguvumu un ilgu laiku uzturējās vietnē.
Lietotājiem, kas apmeklēja vietni, neizdevās konvertēt, bet viņi uz ilgu laiku palika vietnē.
Lietotāji, kuri apmeklēja vietni un ātri izgāja (mazs un mazsvarīgs kontakts, mēs izmantosim negatīvus atkārtota mārketinga sarakstus, lai pārtrauktu viņiem rādīt reklāmas).
Lietotāji no kampaņas Google Advertising un reklāmas Y.
Lietotāji, kas ieradās no FaceBook reklāmas Z auditorijas un J reklāmas.
Lietotāji, kas ieradās no Google dabiskās meklēšanas un veica reklāmguvumu.
Lietotāji, kas nāca no XZ biļetenu un noklikšķināja uz ZM saites biļetenā.


Izmantojot Google Analytics, FaceBook pikseļu un citus trešo pušu rīkus, ir jāizseko dažādi vienvirziena lietotāju scenāriji un apmeklējumi. Pārvaldot reklamēšanu, mums vajadzētu izveidot daudz dažādu atkārtotā mārketinga sarakstu.

6. Reklāmas ziņojumi.

Mums jāģenerē visi ziņojumi un reklāmas, kas atbildīs visām potenciālo klientu vissvarīgākajām vajadzībām.
Kas ir vissvarīgākais lietotājam pēc prioritātes (4. punkts), mēs ģenerējam dažādus mārketinga ziņojumus, līdz beidzot esam ieguvuši pilnīgu Stāstu stāstīšanu. Piemēram:
6.1. Mēs izveidojam video, kurā parādīts, cik gadus uzņēmums strādā tirgū, kādi ir ISO standarti, kādi objekti tika uzbūvēti un / vai pāris klientu atsauksmes.
6.2. Reklāmas reklāmkarogi ar objekta īpašībām.
6.3. Reklāmas ziņojums – “Prestižie apartamenti X pilsētā …”.
6.4. …
Katrā brīdī mums ir jābūt skaidram reklāmas ziņojumam un reklāmas veidam atkarībā no tā, kur tas tiks pārraidīts.

7. Sagatavojiet stratēģiju – reklāmas kanālus un reklāmguvumu metodes.

Šajā posmā ir jānovērtē mūsu budžets, kādus kanālus mēs varam izvēlēties atbilstoši pieejamajam budžetam. Mums jāiestata reklāmas mērķi. Mēs novērtējam visas iespējas.
Piemēram, saskaņā ar jaunu stratēģiju lietotāja ceļš varētu būt:
7.1. FaceBook video reklāma, kas potenciālajiem pircējiem radīs pārliecību (6.1. Punkts). Mēs šai auditorijai izveidojam atkārtota mārketinga sarakstu. Un saite uz spec. galvenā lapa.
7.2. Spec. galvenā lapa ar objekta priekšrocībām (ar virsrakstiem, īsu aprakstu un ikonām), nodrošina profesionālas objekta fotogrāfijas. Nepieciešama darbība – iegūstiet lietotāja kontaktinformāciju kontaktu pārvaldniekā vai nosūtiet e-pasta biļetenu pa pastu.
7.3. Tā kā trešais svarīgākais lietotāja punkts bija ģeogrāfiskā atrašanās vieta, mēs varam nosūtīt biļetenu ar ģeogrāfiskās atrašanās vietas karti un svarīgākajiem vai apskates objektiem ap mājām.
7.4. …
7.5. …
Mēģināsim nodrošināt, lai patērētāji mijiedarbotos pēc iespējas vairāk un lai viņi izturētu pēc iespējas vairāk Stāstu veidošanas ķēdes daļu. Katrā ķēdes daļā mums vajadzētu būt pēc iespējas lielākam aicinājumam uz rīcību. Piem. galu galā daži lietotāji var vēlēties sazināties pirmajā līmenī pēc FaceBook video reklāmas redzēšanas, tāpēc video aprakstā noteikti iekļaujiet e-pastu un tālruņa numuru.
Mārketinga būtība ir, izmantojot dažādus mārketinga kanālus, pastāstīt lietotājam pilnīgu, konsekventu stāstu un mudināt rīkoties katrā solī (iegūt lietotāja kontaktu). Pēc kontakta nākamais solis ir pārvaldība.
Būtībā ar šādu stratēģiju mēs atbilstam lietotāja vissvarīgākajām cerībām informācijas līmenī, taču, izmantojot dažādus reklāmas kanālus un pilnīgu stāsta stāstīšanu, mēs lietotāju no aukstā kontakta līdz karstajam kontaktam un pat līdz gala klientam.
Bet neapstāsimies pie tā, pircējs var būt vēstnieks, kurš ieteiks jūsu preci citiem cilvēkiem. Ja pircējs iegādājas nekustamo īpašumu citiem mērķiem, nevis īrē vai pārdod, piemēram, kā papildu brīvdienu māju brīvdienām, viņš neizjūt konkurenci, ko nākotnē neatradīs – pircēju vai īrnieku. Tādējādi šāds pircējs ir no bagātākās vai bagātākās cilvēku pasaules un var ieteikt citiem. Tomēr šis ir pavisam cits mārketinga posms, par kuru mēs īsi pieminam tikai šoreiz.
Klasiskajā gadījumā tiek piemēroti luksusa nekustamo īpašumu attīstītāji: noklikšķiniet uz reklāmas> dodieties uz vietni, kur viss ir sakārtots. Tomēr ar šo jauno stratēģiju mēs varam pakāpeniski “sasmalcināt” lietotāju un veidot atbilstošu viedokli. Patērētāji visu nepieciešamo informāciju iegūst dabiskākā un efektīvākā veidā, bez nepieciešamības vadītājiem “pārvarēt” mājas iegādi. Stratēģijas īstenošanā ļoti svarīgi ir aprēķināt arī laika intervālus starp dažādiem reklāmas veidiem.

Efektīvas mārketinga stratēģijas papildu tehniskās nianses:

Tā kā visām reklāmas platformām ir noteiktas minimālās prasības, ir nepieciešams iepriekš izmērīt sākotnējo budžeta izkārtojumu, kas darbosies bez kļūdām.
Piem. Ja mēs parādām Facebook reklamēšanu un sastādām atkārtota mārketinga sarakstu, kuru vēlamies izmantot Google reklamēšanai, minimālajam auditorijas lielumam jābūt 1000 sīkdatnēm. Tas nozīmē, ka mēs varam noteikt pirmās reklāmas maksimālo maksu par klikšķi (MPK) 0,32 USD un budžetu 0,32 USD x 1000 (sīkfaili) = 320 USD vai vairāk.
Ja jūsu reklāmas budžets ir mazs, labāk ir izvēlēties mazāk kanālu, bet vismaz 2-3 reklāmas kanālus (parasti Google reklāmas pakalpojumi , FaceBook, biļeteni + vietne), lai pilnībā izpildītu visas lietotāju cerības.

Kāpēc lietot vairākus dažādus reklāmas kanālus?

Pirmkārt, parādot sevi potenciālajiem klientiem caur vairākiem dažādiem kanāliem un izstāstot pilnu stāstu, jums radīsies iespaids, ka esat pieejams visur un labi pazīstams. Reklāmas stratēģija dažādos kanālos darbojas un izskatās dabiskāka nekā tieša reklamēšana.
Vēl viens svarīgs jautājums ir dažādu reklāmas kanālu potenciāls. Piem. Google reklamēšana darbojas uz mikromancei, kurā lietotājs tagad meklē “luksusa nekustamo īpašumu”. Bet FaceBook reklāma var sniegt iespēju izvēlēties auditoriju, kas atbilst noteiktiem vaļaspriekiem, darbībām, vecumam, dzimumam un citiem iestatījumiem. Pateicoties šai stratēģijai, mēs varam definēt auditoriju, kas tiek veidota, izmantojot dažādus rīkus, bet ir ļoti precīza. Mēs apvienojam vairāku kanālu mērķauditorijas atlases iespējas – Google reklamēšana , FaceBook, Bing, LinkedIn, Biļeteni…

How useful was this post?

Click on a heart to rate it!

Rating: 5/5. Vote count: 23.

No votes so far! Be the first to rate this post.