FaceBook kompānija paziņo par jauniem rādītājiem, lai mērītu reklāmas veiktspēju. Līdz šim reklāmas kvalitāti novērtēja Relevance vērtējums. Sākot ar 2019. gada 30. aprīli, FaceBook izslēdz šo un sešus citus rādītājus. Relevance vērtējumu aizstās trīs jauni rādītāji – Quality ranking, Engagement rate ranking un Conversion rate ranking.
Praksē FaceBook reklāmās esam novērojuši, ka Relevance vērtējums dažos gadījumos neatspoguļo patieso kvalitāti. Tāpēc šis sadalījums trīs jaunos rādītājos ir lielisks jaunums. Mēs ceram, ka jaunie rādītāji būs efektīvāki nekā iepriekšējie. Galvenais problēmas avots bija tāds, ka auditorijas, iesaistīšanās un konversijas kvalitāte tika integrēta vienā rādītājā. Būtībā tās ir trīs atšķirīgi parametri, un, kad tie tiek apvienoti, tie bieži nesniedz patiesus datus.
Piemērs – plaša auditorija un vairāk izklaidējoša ziņa varēja sasniegt augstu Relevance vērtējumu, bet nav konversijas. Lietotāji viegli iesaistās izklaidējošās ziņās, bet no tām bieži nav nekāda labuma. Konversijas nav radītas vai auditorijas sasniegums ir pārāk plašs. Zemāk ir kvalitātes vērtējums 8 vienam projektam, bet tas tika kopīgoti plašai auditorijai kā sveiciens starptautiskajā svētku dienā:
Tas nozīmē, ka šajā gadījumā mums ir daudz iesaistīšanās, mums ir augsts kvalitātes vērtējums, bet nav patiesas priekšrocības (nav konversijas).
Citi rādītāji, kas tiks atspējoti un vairs nestrādās, ir Saglabātie piedāvājumi, Izdevība par saglabātiem piedāvājumiem, Ziņojumu atbildes, Izdevība par ziņojumu atbildēm, Mobilie iepirkumu ROAS, Tīmekļa iepirkumu ROAS.
Trīs jauni reklāmas rādītāji aizvietos Relevances vērtējumu:
Kvalitātes rangs: Reklāmas kvalitāte salīdzinājumā ar citām reklāmām, kas sacenšas par to pašu auditoriju.
Interesēšanās līmeņa rangs: Interesēšanās līmeņa kvalitāte salīdzinājumā ar citām reklāmām, kas sacenšas par to pašu auditoriju.
Konversijas līmeņa rangs: Reklāmas konversijas līmenis salīdzinājumā ar reklāmām ar tādu pašu optimizācijas mērķi, kas sacenšas par to pašu auditoriju.