Mazi un vidēji lieli uzņēmumi tagad izmanto tiešsaistes reklāmas. Tas ir neatņemama mārketinga daļa. Parunāsim par to, kas padara tiešsaistes reklāmas veiksmīgas un kā panākt maksimālos rezultātus!
Mazie un vidēji lieli uzņēmumi bieži vien ir mazāk pieredzējuši nekā lielas kompānijas vai korporācijas. Tādējādi jauni uzņēmumi bieži vien sagaida tiešsaistes reklāmas efektu – ieguldīt no 300 EUR līdz 500 EUR un saņemt atdevi 900 EUR – 1500 EUR vai vairāk pirmajā mēnesī. Dažreiz uzņēmumu pārstāvji sagaida ātrus rezultātus un augstu ROI (ieguldījuma atdeves attiecību). Iespējams! Tikai mazāko uzņēmumu pārstāvjiem parasti nav vēsturisku datu (konversijas, ROI tabulu, klientu tunelis / ceļš vai pat skaidrs klientu portrets), un viņiem nav pacietības ieguldīt dažādās stratēģijās, jo viņi vienmēr grib rezultātus “šodien”. Mums ir prieks par pilnu šādu veiksmīgu un ātrus piemēru daudzveidību pirmajos mēnešos. Bet šodien runāsim par kļūdām, kas dažreiz tiek pieļautas pat ne tik jauniem uzņēmējiem…
Efektīva tiešsaistes mārketinga ieteikumi:
1. Augstas kvalitātes tīmekļa vietne. Pat ja jūsu mārketinga kanāli strādā bez traucējumiem – FaceBook reklāma, Google AdWords pakalpojumi, Bing reklāma, jaunumi vai citi rīki… Ja viss ir līdzīgs un profesionāls, tas nenodrošina tiešsaistes reklāmas veiksmi. Viena no visbiežāk sastopamajām kļūdām un viens no svarīgākajiem punktiem ir vietnes kvalitāte.
Vairāki iespējami kļūdu faktori:
– Vietne nav piemērota mobilo ierīču lietošanai, tā ir vecā tipa tīmekļa vietne, bez vizuālā dizaina, ar neprofesionālām fotogrāfijām, sliktu produktu aprakstu, lēnu vietnes ielādi, slikto lietotāja pieredzi un citiem faktoriem. Tas ir ļoti svarīgs darbs, kas jāveic pēc iespējas profesionālāk.
– Vietnes izmaiņas tiek veiktas, bet rezultāti netiek mērīti. Desmitiem projektu var uzskaitīt, kurus mums bija jāņem vērā, lai mainītu izvēlni, tikai pēc tam, kad mainījām izvēlnes izkārtojumu vai renderēšanu – konversijas koeficients kritās. Dažreiz pat par 2-3 reizes. Risinājums? Integrējiet A / B testēšanas rīkus ar jebkādām būtiskām izmaiņām. Pēc vietnes izmaiņām ne uzņēmuma direktors, ne mārketinga speciālisti nevar atbildēt “mēs veiksmīgi atjaunojām vietni, tagad mums būs vairāk pārdošanas no tiešsaistes reklāmas”. Šim jautājumam var atbildēt tikai statistika, t.i. mēs varam salīdzināt, cik daudz pārdošanas mums bija ar veco vietnes versiju (A) un cik daudz mums ir tagad ar jauno versiju (B). Viss! Bez diskusijām un spekulācijām, tikai reāli skaitļi.
– Ļoti izplatīta kļūda ir no vecās vietnes versijas izveidot modernu, jaunu. Nav siltuma kartes. Vēl svarīgāka kļūda ir vecās vietnes saturu neredirektēt un nelikt saites uz jauno vietnes versiju. Rezultātā mums ir 40-60% mazāk SEO satiksmes, jo saturs nav mērķēts, un mazāks konversijas rādītāju mēnešu skaits! Mazāks konversijas rādītājs? Jā, ja vēl nav izpētīts klienta ceļš, patērētājiem ir viena ieraduma, un ja jūs maināt pamatdizainu, lietotājam ir vajadzīgs laiks, lai izstrādātu jaunus ieradumus un saprastu vietni. Tam ir vajadzīgs laiks. Tādēļ vietnei jābūt izstrādātai, ņemot vērā vecās paražas un jaunāko tehnoloģiju.
2. Tirgus apjoms. Vai mēs koncentrējamies uz lielāku apgrozījumu, bet tirgus ir pārāk mazs? Tad mums jāpaplašina bizness. Šodien diezgan izplatīta biznesa attīstības stratēģija ir kopēt un replicēt veiksmīgus biznesus citās valstīs. Lai gan reizēm pietiek ar mazāku tirgu biznesam. Ja produkts tiek pārdots ar lielu maržu un nav nozīmīgas konkurences, tāda biznesa modelis pat var būt pārāks.
3. Tirgus piedāvājums (konkurence). Pieaugot spēlētāju skaitam tirgū, pieaug konkurence, kas padara grūtāku panākt veiksmīgus tiešsaistes reklāmas rezultātus.
4. Produkta cena. Tas ir īpaši svarīgi konkurencei. Ja jūsu produkts ir dārgāks nekā konkurentu produkti, tad konversijas likmes parasti ir zemākas, tas ir, jūs iegūstat mazāk klientu.
5. Produkta vai pakalpojuma kvalitāte. Un atkal… Ja jūsu produkts ir augstas kvalitātes, tad augstāka produkta cena joprojām var nozīmēt lielu pārdošanas apjomu. Tomēr reklāmas efektivitātes jautājums atkal ir šeit, ja jūsu vietne ir ar sliktu vai nepilnīgu produkta aprakstu (Punkts 1). Tagad jūs redzat, kā katrs aspekts spēlē savu lomu un kā katrs detalizēts elements ir svarīgs, lai sasniegtu veiksmīgu reklāmas efektu!?
Vienmēr domājiet par produkta kvalitātes uzlabošanu. Skatieties ne no savas pieejas leņķa, bet no klientu skatupunkta. Katrs pārdomāts un vismaz nedaudz uzlabots elements veicina jūsu produkta kvalitāti un uzlabo tiešsaistes reklāmas efektivitāti kopumā.
Varbūt jūs pārdodat viedtālruņus tiešsaistē? Vai jūsu bizness ir jauns? Jūsu jaunajiem klientiem būs patīkami pārsteigumi, ja viņi saņems ne tikai telefonu, bet arī bezmaksas, stilīgu viedtālruņa apvalku piegādes laikā. Bet nepiespiežiet savus klientus ziedot! Uzziniet, kas viņiem patīk, kas ir interesanti un ko var radīt pievienoto vērtību. Varbūt, ja pērk jaunu telefonu, tas nozīmē bezmaksas tālruņa lietotnes, kas rada fotogrāfijas efektus? Ja jūs veicāt aptauju un atklājāt, ka jūsu tālruni parasti pērk jaunieši, kuriem patīk fotografēties vai fotografēt apkārtni. Tad lielisks papildinājums būtu klientam dot par brīvu maksas programmu. Šī lietotne uzlabos klientu fotoattēlu kvalitāti un viņi var pievienot dažus fotogrāfijas efektus.
6. Tehniskās, finansiālās un vizuālās iespējas. Vēlaties labu tīmekļa vietni un efektīvu tiešsaistes reklāmu? Bet jums nav pietiekami daudz finanšu līdzekļu reklamēšanai? Vai arī jūs pieņemat programmētājus, kas integrē mārketinga rīkus jūsu tīmekļa vietnē 1-2 mēnešu laikā? Vai dizaineri, kas nespeciāli zīmē banerus? Visas šīs resursi ir svarīgi. Svarīgi ir izvērsties gudri, bet profesionāli.
7. Tiešsaistes reklāmas aģentūra. Svarīgi ir izvēlēties labu tiešsaistes reklāmas aģentūru, prasīt visu profesionāli un būt pacietīgiem, lai iegūtu labus rezultātus. Protams, ja esat veiksmīgi īstenojuši visus iepriekš aprakstītos punktus.
Vai jūs ieiet jaunā tirgū vai atverat jaunu projektu? Profesionāli īstenoti tiešsaistes reklāmas risinājumi prasa laiku! Kamēr jūsu projekts ir jauns patērētājiem, jūsu Net Promoter Score (NPS) ir nulle. Patērētājiem ir jāpierod pie jūsu zīmola, produkta, pakalpojuma un dažādiem apstākļiem. Pēc katras jaunas vai atkārtotas klientsapkalpošanas NPS skala mainās. Ja produkts un pakalpojums ir bijis bez problēmām, šis rādītājs uzlabosies, ja pakalpojums nav konstruktīvs un klientam nav apmierinošs, NPS samazināsies. Net Promoter Score var svārstīties no -100 (pilnīga klientu neapmierinātība) līdz +100 (pilna apmierinātība un laba lietotāja pieredze). Pārdošanas veicināšana tiek veikta, izmantojot kvalitatīvu produktu, pakalpojumu un biznesa uzlabošanu – tiešsaistes reklāmas rīki, darbinieku motivācijas sistēma vai citas jomas ir svarīgas jūsu biznesam.